Parafia Ścięcia św.  Jana Chrzciciela

w Grobnikach

Pielgrzymka do Włoch - relacja

11 lipca 2023 ( aktualizacja: 20.07.2023 )

17.07.2023 to ostatni dzień naszego pielgrzymowania. Dziś przepiękna Wenecja. Po śniadaniu wyruszylismy w drogę do Wenecji, rozpoczęcie zwiedzania: Most Westchnień, słynny Plac św. Marka (nazwany przez Napoleona Bonapartego „Salonem Europy”) z kolumnami patronów Wenecji (Marka i Teodora) oraz bazyliką św. Marka, Pałacem Dożów i Pałacem Arcybiskupim (oba z zewnątrz). Następnie spacer wśród malowniczych wąskich kanałów do Mostu Rialto – jednego z symboli Wenecji. Na koniec czas wolny, możliwość rejsu gondolą. Powrót nocą do kraju.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z ÓSMEGO DNIA WE WŁOSZECH

16.07.2023 dziś wstaliśmy później niż zwykle. 7.30 o 8.00 zjedliśmy śniadanie i pomaszerowaliśmy na Mszę Świętą do Świętego Domu Madonny z Loreto. Po Mszy zwiedziliśmy Bazylikę Santa Casa. Jest to późnogotycka bazylika wznoszona od 1468 r. Interesującymi obiektami są:
– bogato zdobiona dzwonnica z 1750-1754,
– mozaika autorstwa Domenichina i Guida Reni,
– rzeźby Raffaella da Montelupo,
– fresk w zakrystii autorstwa Melozza da Forlì oraz Luki Signorellego,
– pomnik papieża Sykstusa V.
– kaplica Najświętszego Serca z przedstawieniem Bitwy Warszawskiejautorstwa Arturo Gattiego.
Po zwiedzeniu bazyliki, był piękny spacer po Loreto. A następnie przejazd na plaże. I relaks. To był piękny dzień.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SIÓDMEGO DNIA WE WŁOSZECH

15.07.2023 to kolejny dzień naszego pielgrzymowania dziś Sanktuarium Cudu Eucharystycznego w Lanciano, Sanktuarium Świętego Oblicza w Manopello, Cascia u sw. Rity i Loreto.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SZÓSTEGO DNIA WE WŁOSZECH

Następny dzień naszego pielgrzymowania to 14.07.2023. Przyjechaliśmy do pięknej świętej groty na górze Gargano. Kult św. Michała Archanioła związany jest z jego objawieniami. Centrum sanktuarium jest Święta Grota. Od 29.09.493 r. nosi tytuł Niebiańskiej Bazyliki, gdyż jako jedyna świątynia na świecie nie została nigdy poświęcona ludzką ręką. Wokół miejsca objawień powstało miasto, które zostało nazwane po prostu Monte Sant'Angelo (Góra Świętego Michała). Po zwiedzeniu tego świetego miejsca przejechaliśmy do Sanktuarium św. Ojca Pio w San Giovanni Rotondo. Tam odprawiliśmy Msze św. Po sanktuarium oprowadził nas o. Roman Rusek OFMCap, krajowy koordynator Grup Ojca Pio. Po modlitwie i zwiedzaniu wróciliśmy do hotelu. I tak minął kolejny dzień.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z PIĄTEGO DNIA WE WŁOSZECH

13.07.2023 to kolejny dzień naszego poelgrzymowania. Wczesnym rankiem o godzinie 5.00 wyjechaliśmy z hotelu do Rzymu aby zdążyć na Msze Świętą dla Polaków przy grobie Św. Jana Pawła II. O godz. 7.10 wraz z 60 księżmi pod przewodnictwem Jego Ekscelencji Księdza Bp. Jana Kopca uczestniczyliśmy w Euharystii. Po niej zwiedziliśmy bazylikę św. Piotra, groby papieży. Modliliśmy się przy grobie papieża Benedykta XVI. Mieliśmy również okazję zwiedzić antyczną i barokową część Rzymu. W czasie spaceru po mieście przeszliśmy obok zamku św. Anioła, fontann Czterech Rzek i di Trevi, Panteonu, hiszpańskie schody. Następnie pojechaliśmy na Monte Cassino zobaczyliśmy opactwo Benedyktyńskie. Przeszliśmy na cmentarz, gdzie polegli polscy żołnierze biorący udział w obronie Monte Cassino.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z CZWARTEGO DNIA WE WŁOSZECH

Dzień 12.07.2023
Dziś to trzeci dzień pielgrzymowania. Wypoczęci wyjechaliśmy z hotelu we Fiuggi gdzie nocujemy 3 noce, o godzinie 8.30 do Wiecznego Miasta. Włochy są krajem wyjątkowym dla chrześcijan, ponieważ nigdzie indziej, może poza Ziemią Świętą, nie znajduje się tyle pamiątek wiary chrześcijańskiej. Zwłaszcza Rzym, o którym z łatwością można powiedzieć, że jest jedną wielką „relikwią” naszej wiary. Nie ma też drugiego podobnego miasta na świecie, poza Jerozolimą, gdzie świadomość tradycji chrześcijańskiej byłaby tak silna. Parafrazując Jana Parandowskiego można powiedzieć, że każdy, nawet ten niewierzący, z zupełnie innym uczuciem nawiedza rzymskie kościoły niż jakąkolwiek świątynię w innej części naszego globu. Oprócz świadomości, że się przebywa w miejscach religijnego skupienia, każdego nawiedzającego rzymskie kościoły, otacza również osobliwa atmosfera pamiątek świętych i tej widocznej ciągłości, która modlitwą wielu pokoleń czyni jakby echem głosu pierwszych chrześcijan, którzy niejednokrotnie ponieśli męczeńską śmierć. Historie i legendy o świętych, które współcześnie opowiadają liczne publikacje, tutaj zdają się żyć nieprzerwanie w sposób dotykalny. Same się objawiają na każdym zakręcie rzymskich ulic. Są to niepodważalne świadectwa naszej wiary, nawołujące współczesnego człowieka do działania, do przejścia z teorii do praktyki, do głoszenia prawdy i świadczenia o niej. Dzisiejszy świat łaknie autentycznych świadków Jezusa Chrystusa. Dziś zwiedziliśmy Colosseum, bazylikę Santa Maria Maggiore, św. Pawła za Murami i św. Jana na Lateranie i Święte Schody.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z TRZECIEGO DNIA WE WŁOSZECH

Dzień 11.07.2023
To drugi dzień pielgrzymki i o świcie wyruszyliśmy z hotelu do Asyżu. Tam nawiedziliśmy bazyliki św. Franciszka, św. Klary i kościół w którym mieści sie ciało bł. Carlo Acutis. Spacerowaliśmy po uliczkach tego przepięknego bym powiedział umiasteczka. Nie spotkałem pielgrzyma , którego nie zachwyciłby się Asyżem. Porcjunkula z małą kapliczką, wokół której zamieszkali pierwsi franciszkanie, to bardzo urokliwe miejsce. W kościółku San Damiano, który Franciszek odbudował wraz z braćmi, każdy kamień szepce jego niezwykłą historię. Wszystko tam tworzy cudowny klimat średniowiecznych opowieści o ubogich mnichach, którym przewodził św. Franciszek.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z DRUGIEGO DNIA WE WŁOSZECH

Dzień 9-10.07.2023
Na pielgrzymkę wyruszyliśmy 9.07.2023. Podróż rozpoczęliśmy o 19.00,autokar zatrzymał się przed szkołą Grobnicką. Spakowaliśmy się. I wyruszyliśmy w trasę, przez Czechy, Austrię z przepięknymi widokami na Alpy i dotarliśmy do słonecznej Italii.

Pierwszym przystankiem była Padwa, gdzie nawiedziliśmy bazylikę św. Antoniego (grób ze szczątkami św. Antoniego, kaplica polska, skarbiec z relikwiami św. Antoniego - kaznodziei, św. Jana Pawła II i św. Faustyny. Spacerowaliśmy po Piazza delle Erbe z licznymi pomnikami zasłużonych dla miasta. Na nocleg udaliśmy się do pobliskiego miasteczka  Venezia Stra.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z PIERWSZEGO DNIA WE WŁOSZECH

w niedzielę:

8.00 Grobniki, 9.30 Debrzyca, 11.00 Grobniki

w dni powszednie:

Pn, śr, cz, pt, 17.00 Debrzyca , 18.00 Grobniki ; wt, sb. 7.00 Grobniki, 8.00 Debrzyca

Spowiedź zawsze przed mszą święta pól godziny

Nasza Parafia

Proboszcz: ks. Daniel Kasprzak

Adres: Grobniki
ul. Kościelna 2, 48-100 Głubczyce
Telefon: 77 485 67 88
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.